Om boligselskabet

Pårup Boligforening er en almen boligorganisation, som har til formål at udleje boliger af god stand til en rimelig pris.

Boligselskabets tilblivelse

Pårup Boligforening blev stiftet i april 1956, og de første 21 boliger på Solgårdsvej 4-6 stod klar til indflytning i juli 1960.

I løbet af 1960’erne blev der bygget yderligere 2 blokke så boligselskabet nu havde 75 boliger til udlejning.

Boligselskabet blev stiftet og styret af Landsretssagfører Lars O. Grønborg, og efterfølgende af advokat O.G. Hansen. Ved hans død i 1996 overtog Advokaterne i Domhusgaarden v. advokat Henry Larsen opgaven.

Sidst i 1970’erne overtog boligselskabet 24 rækkehuse på Rydsåvej fra Odense kommune.

Husene på Rydsåvej er opført i 1968 som pensionistboliger, men udlejes idag som almindelige familieboliger.

Boligselskabet har derfor idag ialt 99 boliger til udlejning i 2 meget velfungerende boligområder i det nordlige Odense.